waardevol ondernemen

Waarom ik sta voor waarde(n)vol ondernemen

De afgelopen weken ben ik tot nieuwe inzichten gekomen. Inzichten die ik al had, maar waar ik op de één of andere manier toch vanaf week. Waarschijnlijk om te ontdekken dat het op een andere manier dus écht niet werkt. Dat had ik nog te leren. Hierdoor sta ik er nu nog meer achter!

Ik stapte namelijk weer in de valkuil van meer, verbreden, vernieuwen etc. Terwijl dat juist averechts werkt. Ik raakte te versnipperd, te overprikkeld en te vol in de agenda. Waardoor ik de nadelen van m’n hoogsensitiviteit weer bemerkte. Niet goed voor mij, niet goed voor m’n klanten en niet goed voor m’n naasten.

Dus weer terug naar de kern. Dat wat het beste werkt en werkte. En dat is voor mij waarde(n)vol ondernemen op m’n eigen voorwaarden vanuit m’n waarden, om m’n klanten de hoogste waarde te kunnen bieden voor klanten die mijn waarde zien en dezelfde waarden nastreven.

Waarde(n)vol ondernemen is dé manier van ondernemen die het beste past bij hoogsensitieve intelligente ambitieuze en gedreven met name kennisondernemers, die hun hoogsensitiviteit als talent in willen zetten.

Waarde(n)vol ondernemen is voor ondernemers die een bedrijf hebben om van te leven, er succesvol mee willen zijn en het niet als hobby zien. Waarde(n)vol ondernemen is werken met programma’s waarin je heel veel waarde biedt, waarden heel belangrijk zijn en waar je een goede prijs voor vraagt. Zodat je met de verkoop van een paar programma’s, goed verdiend en de beste versie van jezelf bent voor je klanten, zodat ze alles krijgen en ze er alles uithalen en jij optimaal uitgedaagd wordt. En je dus de waarde kunt bieden die je in je hebt. Aan een overprikkelde ondernemer heeft geen één klant wat. En tja, als jij te veel klanten hebt om aan een redelijk inkomen te komen, dan heeft je klant daar niks aan en jij ook niet. Dat stukje wat jou uniek maakt is dus maar beschikbaar voor een zeer klein percentage van mogelijke klanten.

De redenen waarom ik sta voor waarde(n)vol ondernemen, zijn:

1) Je kunt je klanten écht goed helpen
Stel je wilt een omzet van gemiddeld € 10.000,- per maand als kennis ondernemen en je werkt op basis van uurtje factuurtje voor € 100,- per uur. Dan heb je 25 uren per week nodig om dit te bereiken. Stel, je coacht iemand om de 2 weken, dat houdt in dat je in totaal 50 klanten nodig hebt. Die klanten hebben naast de coachuren vast ook nog vragen en je dient heel veel marketing in te zetten om die klanten te krijgen. Dat is niet haalbaar.
Het is veel makkelijker om 2 x per maand een programma van € 5000,- te verkopen. Dat betekent dat je veel meer tijd overhoudt om je klanten heel goed te helpen en om je marketing en sales activiteiten te doen. En nog tijd over te hebben voor je vrienden en familie. Dit zorgt er dus ook voor dat je niet overprikkeld raakt, zodat je de beste versie van jezelf bent voor je klanten.

2) Makkelijker verkopen
Het is makkelijker om 2 x een programma van € 5000,- te verkopen, dan 100x een coach uur voor € 100,-. Ook als je per uur werkt, dan dien je steeds weer opnieuw je volgende coach uur te verkopen. Het blijft dan onzeker. Dat levert stress op.

3) Klanten waar je energie van krijgt
Waarde(n)vol ondernemen betekent ook werken met de klanten waar je energie van krijgt. Alleen diegene die jouw waarde zien en ook willen investeren in zichzelf kiezen voor een volledig programma om de beste resultaten te halen. Dat zijn de meest gemotiveerde en ambititieuze personen. Daar hoef je niet aan te trekken, die komen zelf met oplossingen aandragen. Daar krijg je energie van en samen kom je ontzettend ver!

4) Werken met een klein team
Waarde(n)vol ondernemen betekent ook dat je maar een heel klein team nodig hebt om je bedrijf draaiende te houden. Hierdoor heb je alle tijd voor jezelf en voor je klanten, wat ervoor zorgt dat je niet over- of onderprikkeld raakt als HSP. Je kunt de diepte in en je hebt voldoende hersteltijd van alle inspanningen. Ook heb je volledig de ruimte om je bedrijf in te richten op jouw voorwaarden. Alle manieren van coachen, trainen of leren kun je in je programma implementeren. Ook ben je niet de hele dag druk met het blussen van brandjes. Je hebt niet een heel team aan te sturen waar je uren druk mee kunt zijn. Je blijft het werk doen dat jij het beste kunt en het leukst vindt. Alleen voor datgene dat je te veel energie kost zoek je iemand die je ondersteund.

5) 100% op jouw voorwaarden
Mensen, sfeer, taken, zingeving, omgeving, vrijheid, vrijetijd, autonomie, mindset en arbeidsvoorwaarden. De meest cruciale factoren voor een HSP in zijn of haar werk. Ze zijn allen optimaal aan te passen als je waarde(n)vol gaat ondernemen. Hierdoor kun je jouw hoogsenstivititeit en talenten optimaal benutten.

6) Je kunt wel iedereen helpen
Als je waarde(n)vol gaat ondernemen, betekent dat niet dat je alleen de mensen helpt die een hoge prijs neerleggen voor je programma. Ook voor diegene die minder te investeren hebben, bied je een oplossing. Dat is alleen een versie van je programma, waarin jij minder 1-op-1 tijd aanbiedt. Het is een keuze of je dat überhaupt wilt. Jouw individuele tijd is kostbaar. Tijd krijg je maar één keer in je leven.
Zelf bied ik bijvoorbeeld het volledige programma ‘Sensitief Sterk in je Werk’ aan als 4 maanden programma voor € 1997,- met veel 1-op-1 tijd met mij. Is deze investering niet mogelijk, dan kan men ook alleen de online versie volgen. Daar zit dan niet mijn 1-op-1 coaching bij.
Dit doe ik bewust. Als ik dit programma bijvoorbeeld voor 497,- aanbiedt inclusief coaching, dan zit ik helemaal vol en kunnen er geen klanten meer bij. Ook kan ik m’n klanten dan niet bieden wat ze nodig hebben. Ik raak zelf gefrustreerd en ongelukkig en die negatieve spiraal sijpelt dan door in alles. Mijn tijd geef ik heel bewust weg.

Hoe kan jij daar anders mee omgaan?

Direct starten met Waarde(n)vol ondernemen? Start met werken op jouw voorwaarden met behulp van het gratis te downloaden HSP & Werboek voor hoogsensitieve ondernemers ‘Ondernemen op jouw voorwaarden‘.

Gelijk in actie komen? Plan dan hier een HSP & Business strategiegesprek in.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang regelmatig informatie, inspiratie en tips over hoogsensitiviteit en werk. Daarnaast ben jij als eerste op de hoogte van leuke acties, events en workshops.

Voornaam*

E-mailadres*

Ja, ik heb het privacyreglement hier gelezen.

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Cookie-instellingen

Op deze website worden verschillende cookies gebruikt. We maken onderscheid tussen functionele, analytische en marketing-cookies. Je kunt zelf kiezen welke cookies wel en niet geplaatst mogen worden.


We meten bezoekers op onze website via Google Analytics, om onze website te verbeteren Het bijhouden van bezoekgedrag is geanonimiseerd en dus niet terug te leiden naar jouw persoon.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services